Wszyscy używamy programu Microsoft Word. Aplikacja desktopowa jest tak prosta w użyciu, że nigdy nie zastanawiamy się dwa razy nad użyciem czegokolwiek innego. Istnieje tak wiele przydatnych funkcji - a ponieważ wszyscy inni z niej korzystają, udostępnianie plików jest niezwykle proste.

Ale istnieje poważny problem, z którym wszyscy borykamy się podczas korzystania z programu Microsoft Word. Jeśli korzystasz z programu od dłuższego czasu - tak jak ja - na pewno zamknąłeś aplikację co najmniej raz, nie zapisując swojej pracy. Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie zrobiłeś to właśnie teraz.

Frustracja... Panika... Chcesz tylko rzucić laptopem po całym pokoju. Ok, może nie, ale jesteś sfrustrowany. Twoja praca semestralna, projekt, esej, czy cokolwiek innego zostało zapisane w środku, już nie ma i musisz zacząć od nowa.

Być może nie będziesz musiał, jeśli używasz komputera z systemem Windows 10, możesz być w stanie odzyskać swoją pracę, korzystając z jednej z trzech metod odzyskiwania danych, które pokażę ci poniżej.

Metoda 1: Odzyskiwanie z plików AutoRecover (.ASD)

Krok 1: Ponownie otworzyć Microsoft Word. Krok 2: Kliknij przycisk Plik. Następnie kliknij Info. Krok 3: Przejdź do opcji Zarządzaj dokumentem. Kliknij na niego, a następnie wybierz Odzyskaj niezapisane dokumenty. Krok 4: Powinno pojawić się następujące okno. Znajdź poszukiwany plik na liście niezapisanych plików, a następnie kliknij przycisk Otwórz. Krok 5: Plik ASD otworzy się. Upewnij się, że tym razem go zapiszesz.

Metoda 2: Odzyskaj poprzez Znalezienie lokalizacji pliku Autorecovery

Istnieje inna metoda odzyskiwania dokumentu za pomocą aplikacji Microsoft Word. Używam Office 2016 na moim laptopie HP. Domyślnie program Word 2016 zapisuje się automatycznie co 10 minut. Jest to bardzo podobne do pierwszej metody. Przechodzenie przez opcje i znalezienie pliku na komputerze zajmie więcej czasu. Gorąco polecam korzystanie z pierwszej metody.

Krok 1: Otwórz program Microsoft Word, tak samo jak poprzednio.

Krok 2: Kliknij przycisk Plik. Możesz wybrać dwie opcje. Albo kliknij Odzyskaj niezapisane dokumenty, albo Opcje.

Krok 3: Jeśli klikniesz Odzyskaj nieużywany dokument, zakończysz pracę. Pojawi się poniższe okno, a po kliknięciu otworzy się dokument Word.

Krok 4: Jeśli klikniesz Opcje, pojawi się okno. Kliknij przycisk Zapisz. Następnie skopiuj ścieżkę do pliku obok lokalizacji pliku programu AutoRecover.

Krok 5: Wklej ścieżkę pliku do wyszukiwania w systemie Windows. Otwórz folder File Explorer, który zostanie wyświetlony w rezultacie.

Krok 6: Otwórz wybrany plik.

Jeśli nie możesz znaleźć swojego pliku, oznacza to, że został on usunięty na stałe. Możesz spróbować skorzystać z programu strony trzeciej, choć odzyskanie nie jest gwarantowane.

Metoda 3: Odzyskaj za pomocą programu do odzyskiwania danych

Innym sposobem na odnalezienie niezapisanych plików jest skorzystanie z zewnętrznego programu. W tym tutorialu będę używał programu Stellar Data Recovery dla Windows. Zwróć uwagę, że jest to komercyjna aplikacja z bezpłatną wersją próbną dostępną do pobrania i wykorzystania do odzyskiwania plików w systemie Windows. Możesz użyć programu do skanowania dysku i zobaczyć, czy może znaleźć dokument Word, a następnie zdecydować, czy warto zapłacić za wersję Pro.

Krok 1: Pobierz Stellar Data Recovery i zainstaluj program na swoim komputerze. Plik otworzy się automatycznie. Tutaj znajdują się zrzuty ekranu z całego procesu pobierania, które pomogą Ci w tym.

Krok 2: Po zainstalowaniu programu, otworzy się on automatycznie. Wybierz Office Documents. Alternatywnie, jeśli chcesz odzyskać wszystkie swoje dane, możesz wybrać All Data.

Krok 3: Wybierz lokalizację, z której chcesz odzyskać dane. Możesz wybrać tylko jedną z nich. Pulpit i Moje dokumenty to dobre miejsca na początek. Kliknij przycisk Skanuj.

Krok 4: Program rozpocznie skanowanie. Może to zająć trochę czasu.

Krok 5: Po zakończeniu, można wybrać pliki, które chcesz odzyskać, a następnie kliknij przycisk Odzyskaj.

Po naciśnięciu Odzyskaj, należy odzyskać pliki w wybranej lokalizacji. To nie jest gwarantowane, aby pracować, zwłaszcza jeśli pliki są trwale usunięte.

Dodatkowe wskazówki

To nie jest zabawne stracić dokument, nad którym ciężko pracowałeś. Dlatego najlepiej jest często oszczędzać swoją pracę. Jeśli jesteś zapomniany jak ja, możesz zmienić częstotliwość automatycznego zapisywania Microsoft Word poprzez Opcje → Zapisz.

Krok 1: Otwórz Microsoft Word.

Krok 2: Kliknij przycisk Plik, a następnie Opcje.

Krok 3: Pojawi się okno. Kliknij przycisk Zapisz. Następnie w sekcji Zapisz dokumenty można edytować częstotliwość automatycznego zapisywania programu Microsoft Word.

Jest to jednak o wiele lepszy pomysł, aby korzystać z Office 365, jak to automatycznie zapisuje - i nie trzeba będzie przechodzić przez długi proces przechodzenia do automatycznego odzyskiwania za każdym razem. Aby skorzystać z tej funkcji, należy zapisać pliki na dysku OneDrive. Jest to korzystne, ponieważ pozwala zaoszczędzić miejsce na komputerze. Aby uzyskać odpowiedzi na częściej zadawane pytania dotyczące programów Office 365 i Onedrive, sprawdź to łącze.

Słowa końcowe

Mam nadzieję, że udało się panu odzyskać dokument przy użyciu jednej z powyższych metod. Gorąco polecam korzystanie z usługi Office 365 w połączeniu z OneDrive, aby uniknąć utraty plików. Alternatywnie, można również skorzystać z Google Drive, ponieważ jest on również automatycznie zapisywany. Dysk Google ma swoje własne wady, takie jak ograniczone funkcje w porównaniu z pakietem Microsoft Office Suite.

Dodatkowo, musisz być podłączony do Internetu, aby uzyskać dostęp do Docs, jeśli nie włączyłeś trybu edycji offline. W ten sposób, Office 365 i OneDrive to doskonałe połączenie. Należy pamiętać, że funkcja automatycznego zapisu na dysku OneDrive wymaga dostępu do Internetu.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz