W związku ze zmieniającym się modelem biznesowym rozwoju aplikacji mobilnych, wynikającym z faktu, że większość przychodów z aplikacji pochodzi z zakupów w aplikacji, a nie z płatnych pobrań, coraz ważniejsze staje się angażowanie użytkowników w rozwój aplikacji.

Powiadomienia typu "push" są potężnym narzędziem strategicznym, które pomaga w zatrzymywaniu aplikacji. Dzięki możliwości wyświetlania wiadomości, odtwarzania dźwięku lub aktualizacji identyfikatora aplikacji, powiadomienia w trybie "push" pozwalają zbudować kanał bezpośredniej komunikacji, dostarczając ważne wiadomości bezpośrednio do urządzenia użytkownika.

Numery rynkowe dotyczące powiadomień w trybie "push" nie pozostawiają wątpliwości co do ich skuteczności:

  • 93% wyższy wskaźnik retencji dla użytkowników otrzymujących wiadomości w trybie push w pierwszym miesiącu po pobraniu aplikacji;
  • Długotrwała retencja jest średnio o 92% wyższa w każdym miesiącu dla użytkowników, którzy zdecydowali się na otrzymywanie powiadomień typu "push";
  • Odsetek użytkowników opt-in jest znacznie bardziej zaangażowany: średni miesięczny wskaźnik otwarć aplikacji na użytkownika jest o 26% wyższy niż w przypadku użytkowników opt-out;
  • Wyniki były jeszcze lepsze dla wielu z sześciu branżowych wertykali (Handel detaliczny, Rozrywka, Media, Hazard, Sport, Gry), z istotnymi różnicami w zaangażowaniu i retencji, co podkreśla możliwości następnego poziomu.

Zasady dotyczące strategii skutecznego powiadamiania o pchnięciu użytkownika

W logistyce stosowana jest zasada, która jest świetna, aby pamiętać o tym, co dostarczasz swoim użytkownikom. Mówiąc o Powiadomieniach Push, powiedzmy co następuje: dostarczyć właściwą informację do właściwej grupy odbiorców we właściwym czasie, w odpowiednim miejscu i w odpowiedniej ilości (częstotliwości).

Właściwa publiczność

Możesz pozwolić użytkownikom zdefiniować rodzaj powiadomień, na których im zależy w ich aplikacjach i/lub automatycznie to określić, wysyłając w ten sposób ukierunkowane wiadomości do różnych segmentów.

Właściwy czas

Najważniejszą kwestią, jeśli chodzi o czas, jest właściwy wybór momentu, w którym użytkownik zostanie poproszony o włączenie powiadomień w trybie push.

W systemie iOS użytkownicy muszą być zachęcani do włączania powiadomień w trybie push, a jeśli użytkownik naciśnie "Nie pozwól", aplikacja nie będzie mogła ich ponownie zachęcić. W zasadzie masz tylko jedną próbę zbudowania tego połączenia z użytkownikiem, więc nie zmarnuj go! Oczywiście, użytkownik może później ręcznie włączyć powiadomienia w Ustawieniach, ale kto tak naprawdę to robi?

Większość aplikacji popełnia błąd podpowiadając użytkownika na samym początku pierwszej sesji. Aby powiedzieć "Tak", użytkownik musi najpierw zdecydować, czy naprawdę lubi daną aplikację, czy jej zawartość będzie przydatna. Musisz znaleźć równowagę pomiędzy wczesnym wprowadzeniem a momentem, w którym użytkownik zobaczy wartość Twojej aplikacji.

Innym ważnym momentem do rozważenia jest moment, kiedy rzeczywiście dostarczasz powiadomienia do urządzenia użytkownika. Pamiętaj, że masz międzynarodowych użytkowników i nie będą zadowoleni z otrzymywania powiadomień w środku nocy.

Właściwe informacje

Użytkownicy docenią cenne informacje, które im dostarczasz. Poza segmentacją według zainteresowań i preferencji, Pushy mogą być zorientowane na działania lub wyniki, takie jak przypomnienia przed spotkaniami lub szczegóły dotyczące zbliżających się podróży.

Zwróć uwagę na politykę App Store

Apple nie przyjmuje przypomnień o zakupach, a także promocji krzyżowych w powiadomieniach.

Właściwe miejsce

Wysyłanie powiadomień dotyczących lokalizacji, np. transakcji, gdy użytkownik wchodzi do kawiarni lub ogłoszenia z pobliskiego sklepu.

Odpowiednia kwota

Nie nadużywaj tego kanału komunikacji, starając się wysyłać jak najwięcej powiadomień typu "push". Nadmierne powiadomienia stają się nieskuteczne, ponieważ użytkownicy przestają zwracać na nie uwagę. Deweloperzy, którzy wysyłają mniej powiadomień, widzą wyższe otwarte stawki. I odwrotnie, najłatwiejszym sposobem na pozbycie się irytujących wiadomości może być usunięcie aplikacji, co jest najgorszym możliwym przypadkiem, zamiast wyłączania powiadomień.

Wpływ powiadomień "Push Notifications" na zatrzymanie użytkownika

Urban Airship, jeden z wiodących dostawców usług powiadomień / wiadomości push dla twórców aplikacji mobilnych, wydał zaktualizowane badanie Good Push Index, analizując 2400 aplikacji i 500 milionów pchnięć w okresie sześciu miesięcy.

Wyniki są imponujące: wiadomości wysyłane w trybie "push" mogą ponad dwukrotnie zwiększyć zatrzymanie użytkownika i znacznie poprawić zaangażowanie aplikacji.

Oto kilka inspirujących wyników osiągniętych przez marki w różnych branżach:

  • W porównaniu do e-maili Airbnb, hosty zdecydowały się na wysyłanie wiadomości typu "push" trzy razy szybciej odpowiadać na zapytania dotyczące wynajmu. Kiedy zarówno gospodarz, jak i najemca decydują się na wynajem, czynsze są rezerwowane osiem razy szybciej.

  • Rue La La dziesięciokrotnie zwiększyła liczbę kliknięć i zwiększyła liczbę sesji użytkowników aplikacji o 25%, po prostu zmniejszając liczbę kopii wiadomości typu "push", by uzyskać mocniejszy ton głosu marki.

  • Pierwsze powiadomienie w trybie push w Redbox wygenerowało 16 razy większy ruch na swojej stronie niż w najbardziej ruchliwym dniu w roku.

  • Pięćdziesiąt procent przejęć klientów Betfair odbywa się za pośrednictwem telefonu komórkowego, a 38% klientów otwierających push-y natychmiast stawia zakłady.

  • Igrzyska Olimpijskie w Londynie osiągnęły 60% wskaźnik kliknięć w 10 milionach wiadomości typu "push", ukierunkowanych na lokalizację, 10 razy wyższy niż w przypadku wiadomości e-mail.

Obecnie widzimy, że push rośnie szybciej niż jakikolwiek inny kanał komunikacji. Jego rola dla aplikacji mobilnych w komunikacji z klientami jest taka sama, jak rola poczty elektronicznej w usługach internetowych. Dlatego właśnie powiadomienia w trybie "push" wymagają poważnego podejścia, aby służyć ludziom z odpowiednimi i aktualnymi informacjami, budować zaufanie i dostarczać coś, za co użytkownicy są wystarczająco wartościowi, aby za to zapłacić.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz